Kaos och ordning

Det är svårt att hinna med att skriva när man har världens roligaste praktik hela veckorna och världens kaosigaste hem att reda ut på helgerna. Det var fel på min kallelse, så det var inget infomöte 2 när jag kom till Simrishamn förra veckan. Istället blev jag vägd och mätt och fick åka hem och ha telefonkontakt med dietist och sköterska. Det känns som att jag börjar få ordning på allt nu. Hoppas bara att remissen för blodgruppering kommer på måndag så att de hinner få provsvaren innan op nästa måndag. Det går fort framåt nu. Dessutom känner jag en förkylning smyga sig på. Det får inte hända, så idag ställer jag in gymträningen och ger mig ut på en frisk vårpromenad för det tror jag botar allt.

Angående den här praktiken igen. Jag kan inte sluta babbla om dessa underbara kids med alla jag känner för jag är så jäkla glad. När det är fredag längtar jag till måndag. Nu har jag bara tre skoldagar kvar med dem nästa vecka och jag vet inte hur jag ska ta in det. Det känns så sorgligt. Försöker intala mig själv att jag kommer och hälsar på nästa termin när jag är ute i en annan klass på skolan. Men... Det är ju inte samma sak. Vilket också får mig att tänka på att om jag känner så här efter 4 veckor med ungarna, hur ska det då gå när jag är klar och får en klass i 3 år som jag sedan ska släppa ifrån mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0