Dag 2 av resten av mitt liv

Har varit och köpt en våg idag. Den visar 1,2 kg mindre än den i Simrishamn. Om detta beror på viktnedgång eller bara att det är skillnad på vågarna vet jag inte. Jag väljer att tro på lite viktnedgång, för att det skulle vara skönt om det här modifastandet redan gav lite resultat.

Mina dagar är berg- och dalbanor. På morgonen tänker jag att fan, såhär kan jag inte hålla på i tre månader till operationen. Det kan inte vara bra att äta såhär i tre månader ens. Men jag vågar inte lägga om kosten för jag vill ha lite viktnedgång att rapportera till dietisten på onsdag. Runt lunch tänker jag att jag är vrålhungring och den där satans äckeldrycken hjälper absolut inte och jag vill bara ha godis, ostbågar, cola eller pizza. Men sen blir det middag, jag har räknat kalorier i huvudet hela dagen och planerat middagen - och den är supergod. Jag blir mätt, glad och nöjd och tänker att såhär, såhär kan man leva minsann. Vi får se om kroppen anpassar sig. Jag ger det en chans till. De första dagarna är ju bara ren sockeravvänjning ändå.

Godaste modifasten so far är helt klart chokladpuddingen. Imorgon ska jag prova jordgubb och några frysta hallon. Tänkte försöka äta det med sked för jag tror det hjälper. Sedan till lunch blir det vaniljpudding med kanel. Mums. Jag längtar redan...

Kommentarer
Postat av: Zarah

Dricker du tillräckligt med vatten? Jag blir hungrig om jag slarvat med det... :)

2013-02-16 @ 07:50:50
URL: http://tjockbrudifettfrpackning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0