Nervös och peppad på samma gång

Det är så mycket som händer den här våren. Det är hemresa och fira mamma + påsk, det är praktik 4 veckor, det är operationen, det är snart sommarlov (eller ja, jobblov kanske man ska kalla det nu för tiden). Nästa vecka ska jag få reda på om jag fått jobb som reseledare i sommar. Jag ska dessutom på intervju för samma jobb men med ett annat företag veckan efter. Det är grejer jag sökte när jag tänkte att jag säkert kommer få vänta ett år på att operationsprocessen ska dra igång. Nu är jag istället orolig att jag ska få jobba tidigt i sommar och då också tidigt efter operationen och inte kunna åka. Jag vet inte om jag ska gå på intervjuerna med det andra företaget, det får bero lite på vad som händer med det första jobbet jag sökte. 

Det är egentligen rätt fullproppat med en massa kul saker under våren och det borde ju göra det lättare att stå ut med den här väntan. Men det gör det inte. Jag längtar nämligen till några månader efter operationen, och dit är det ju lång tid kvar. Först måste jag överleva endast flytkost i 2 veckor innan, sedan själva operationen, sedan den jobbiga perioden då man vänjer sig vid sin nya mage och sina rutiner. Det känns så långt bort. Men jag längtar. På måndag är det 11 veckor kvar. 9 veckor kvar till flytperioden. Och 11 veckor + x antal månader till den tiden jag längtar efter att leva i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0