Fantastiska böcker!

Nu när det är sommarlov har jag Ä N T L I G E N tid att läsa igen. Och som jag läser. Först var det The age of miracles, sedan Pandemonium (uppföljaren till Delirium), sedan Looking for Alaska av John Green (som även har skrivit världens vackraste sorgsnaste bok, The fault in our stars). Och nu är det Eleanor & Parkav Rainbow Rowell. Jag har läst ungefär 50 sidor i denna bok och är redan frälst. Vilken fantastisk, underbar, söt, charmig, udda liten bok. Jag fullkomligt älskar hur Rainbow Rowell lyckas skriva en ungdomsbok om något så klyschigt som kärlek, men skriva om det på ett helt eget sätt. Dessa meningar till exempel, som beskriver stunden när den hela huvudkaraktären blir kär i den andra: 
 
Det är så himla vackert och simpelt och jag blir kär i boken efter dessa två små meningar. Åh, jag är så jäkla såld på young adult genren. När den läses på engelska alltså. Annars kan det vara. 
 
Och det bästa är att jag har en hel hög med fantastiska böcker att sluka. Och det lär ju behövas, eftersom jag slukat dessa 4 på ca 2,5 veckor, haha. När böcker är bra finns det inget som gör att jag lägger ifrån mig dem. Förutom möjligtvis jobb och sömn.


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0