How do you measure, measure a year?

In daylights, in sunsets, in midnights, in cups of coffee. In inches, in miles, in laughter, in strife. 
 
Jag tänkte dela med mig av mina mått. Jag är inte redo för vikten ännu eftersom jag är rädd att familj och vänner ska hitta denna blogg förr eller senare och jag är inte redo för dem att veta allt om mig om de gör det. Måtten känns på nåt sätt mindre privata. Så, here it goes:
 
Mått, startmått 8/2 och idag 9/3.
Buk: Start 146, nu 123,5. -22,5 cm
Höft: Start 134, nu 121. -13 cm
Överarm: Start 46, nu 40. -6 cm
Underarm: Start 33, nu 32. -1 cm
Handled: Start 20, nu 19. -1 cm
Lår: Start 74, nu 70. -4 cm
Vad: Start 54, nu 50. -4 cm
Hals: Start 46, nu 46. Ingen förändring.
 
På en månad har jag alltså tappat 22,5 centimeter från magen. 22,5 cm och 8,8 kilo. Det är ju helt otroligt! Jag ser förstås ingen skillnad, men då är det i alla fall inte inbillning att jag känt mig lite lättare och smidigare. Det är kilon och centimeter som aldrig ska komma tillbaka. Fantastiskt. Och nu är det bara 9 veckor kvar till operation. Detta klarar jag! 
 
Idag ska jag på zumba för att fira detta. Det är en stor grej för mig som har ångest bara jag tänker på att träna bland andra människor. Men det är gratis, det är på mitt gym och jag älskar zumba så jag måste gå. Det kommer bli kul. Det kommer det. Ja. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0