Bästa melliset!

Hörrni, vet ni vad? Idag har jag ätit det absolut godaste melliset någonsin. BANANPANNKAKA! Herrejösses, har blivit tipsad om det förut men inte provat förrän idag. Fråga mig inte varför, för jag vet inte hur jag överlevt utan denna fantastiska rätt förut. Så mycket bättre än vanliga trista pannkakor med sylt. Här har ni mitt recept, men det finns väl ungefär lika många recept som det finns kockar, så feel free to modifiera ;)

1 portion, lite för stor för mig:
½ banan
1 msk mandelmjöl
½ tsk fiberhusk (endast tillsatt för magens skull)
1 ägg
1 tsk keso

Mixa ihop, stek som en "stor" pannkaka eller två plättar.

servera med lättkvarg, sockerfri pannkakssirap om du har, alt sötningsmedel/honung, frysta hallon och en klick jordnötssmör! HIMMELSKT GOTT!
 
Blev som sagt en lite för stor pannkaka, lämnade en fjärdedel ungefär, och då var jag proppmätt så egentligen kanske jag borde lämnat lite mer. Men såååå himla gott.
 
 
''
Obs! Bilden är snodd.
 

Jag använder förresten denna sockerfria pannkakssirap som finns att köpa på Raw food-butiken vid Caroli i Malmö eller på iherb.com (jag beställde därifrån, för butiken hade inte öppnat ännu då).
 

Kommentarer
Postat av: \majja

Har läst så många gånger om det här receptet nu, så jag måste prova. Jag lånar det till min blogg också.. Tack! :)

2013-06-03 @ 10:12:28
URL: http://1och0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0