Det kallas tvivel.

Ibland, när man försökt äta lite olika maträtter och allt verkar fastna i matstrupen efter några tuggor och man känner sig osugen på precis allt, då kan man fasiken fundera på om den här operationen var en bra idé egentligen. Jag vet att det kommer bli bra sen, men ibland tar ju tålamodet slut. Det måste helt enkelt bli bra. Min magsäck är ny. Jag måste ge den tid.

Men när det just under såna här dagar är folk i facebookgrupper som skriver att de har BMI 32 men tänker betala för sin egen op för att de inte kommer bli beviljade annars och de undrar om de verkligen ska operera sig, och de flesta är så himla positiva i sina svar. Då funderar jag alltså. Jag har också bara träffat människor som är nöjda, och jag misstänker att jag också kommer att bli nöjd om några veckor eller månader. Men just precis nu känner jag att jag absolut skulle rekommendera en person med BMI 32 att spara sina pengar och istället lägga en tiondel av summan på ett bra gym och en bra hälsokokbok och bara köra. Man måste ändå lägga om hela sin livsstil, och då kan man lika gärna prova en sista gång att göra det själv. För det är fan ingen dans på rosor det här heller. Och då var jag ändå rätt jävla påläst och beredd på detta, och ändå säger jag att fasiken vad det kan vara tufft i början. Det är inte alltid kul, det är allt jag säger.

Men som tur är minns jag hur jag mådde innan, och hur det än är med förlorad matlust och rätt mycket matkrångel för tillfället så är jag av med 25,6 kg och känner mig mycket lättare och starkare och vet att det här är rätt för mig. Jag behövde den här hjälpen, för jag själv hade gått ner en massa flera gånger själv men slutade ändå på 143 kg den där dagen i februari. Och dit ska jag ALDRIG igen.

Kommentarer
Postat av: \majja

Kan bara hålla med om att de pengarna är bättre investerade på annat sätt, om man "bara" har 32 i BMI.
Tänk om och tänk nytt.. typ

2013-06-03 @ 10:10:30
URL: http://1och0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0