Hög på livet!

Varit i skolan idag och haft examination. Det var så härligt att vara tillbaka att det inte ens spelade någon roll att det var examination. Börjar känna mig pepp på livet igen. Får en sån sprallig känsla inom mig ibland som jag inte ens känner igen, men jag gillar den. Som vårkänslor blandat med... Pepp inför framtiden kanske? Inför mitt nya liv. Jag är tillbaka i alla fall. Och det är fan skönt. 2013 är mitt år. Jag ska sluta klanka ner på mig själv och börja lyssna på den där rösten inom mig som viskar att jag nog egentligen är rätt jävla fantastisk. Att jag kan när jag vill. Och fan vad jag vill. Bli hälsosam, kunna springa, våga vara mitt glada, peppa färgstarka jag alltid, bli en jäkligt kreativ och inspirerande lärare, jobba med ungar varje dag. Åh, ibland är livet bra ändå.

En exa kvar, sen är jag klar med halva min utbildning. I två år har jag pluggat då. Eller ja, 4,5 år om man räknar med all studietid innan när jag var vilse och trodde att media var mitt kall. Den här praktikperioden insåg jag dock att jag har grym nytta av det i läraryrket också, så det fanns en mening med allt ändå. Bjuder på en underbar bild från min promenad hem från skolan idag. 21 grader varmt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0